-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:50170 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

آيا حفظ قرآن بدون توجه به معني آن نزد خداوند داراي اجر و پاداش است؟
پاسخ اين سؤال مثبت است به لحاظ اين كه رواياتي كه درباره حفظ قرآن از معصومين نقل شده اند همه شان روي كلمه حفظ تأكيد كرده اند و معمولاً در آنها توجه به معناملاحظه نشده است. از اين رو به نظر مي رسد ارزش و پاداش از آن خود حفظ باشد. البته اگر حفظ با توجه به معاني همراه باشد به طور مسلم از رتبه بالاتري برخوردار خواهد بود. چنان كه امام صادق(ع) از پيامبر(ص) چنين نقل مي كندهر كه قرآن را با تدبر و فهميدن ختم كند گويا نبوت را در دل خود جاي داده ولي به او وحي نمي رسد، {V(اصول كافي، ج 4، ص 406)V}. اما اين كه اجر و ثواب حافظ قرآن چه اندازه است؟ پاسخش را نمي توان به طور دقيق به دست آورد، ليكن نكاتي را مي توانيم از حديث ذيل دريابيم: امام صادق(ع) فرمود: حافظ قرآن كه بدان عمل كند در آخرت رفيق با فرشتگاني پيغام برنده و نيك رفتار خداوند است، {V(همان، 405)V}. باز در اين زمينه فضيل بن يسار گويد: از حضرت صادق(ع) شنيدم كه مي فرمود: كسي كه درباره قرآن رنج كشد و به سختي و كم حافظه گيش آن را حفظ كند دو اجر دارد، {V(همان، ص 409)V}. از دو حديث بالا دو نكته را مي توان استفاده كرد: 1- اجر و ثواب حفظ كننده قرآن، رفاقت و همنشين شدن با فرشتگان خدا در قيامت خواهد بود. 2- اجر كسي كه به سختي قرآن را حفظ كرده دو برابر كسي خواهد بود كه قرآن را به آساني حفظ نموده است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.